Varmt välkommen till Geposit, Per Ekdal!
Vårt dotterbolag Geposit växer så det knakar och har den senaste tiden stärkt upp med nytillskott i teamet, som bäddar för fortsatt tillväxt. Först ut för presentation är Per ”Pelle” Ekdal, som jobbar som Customer success & data manager.
Varmt välkommen, Pelle! Berätta lite mer om dig själv.
Jag kommer från Linköping men flyttade via Malmö till Stockholm för drygt 25 år sedan när jag började plugga till journalist. På min fritid spelar jag gärna tennis, squash, padel och golf tillsammans med familj och vänner. Jag älskar att laga mat och lägger alldeles för mycket tid på att titta på sport.
Vad har du gjort tidigare?
I samband med flytten för studier blev jag nyfiken och intresserad av digital journalistik och har sedan dess jobbat med allt från content marketing, trafikanalys, säljsupport och datakvalitet, till inköp och avtal.
Varför valde du Geposit och rollen som Customer success & data manager?
På jobbet gillar jag att göra många olika saker; både att hjälpa och prata med kunder och att grotta ner mig i datafiler. Därför passar ett mindre företag bra för mig. Det finns ofta möjlighet att hugga in och ta ansvar på olika områden, vilket var en stor anledning till att jag lockades till jobbet på Geposit. Här finns driv och ambition att utveckla både affär och företag, och jag känner att mina tidigare erfarenheter kommer till nytta.