Varmt välkommen Johanna till Cavagent och rollen som Training & Customer Service
För ett par dagar sen började Johanna Ågårdh hos vårt dotterbolag Cavagent i den nya rollen Training & Customer Service. Vi är mycket glada att ha Johanna ombord och hälsar henne varmt välkommen!
Vem är Johanna?
Jag är en positiv och glädjespridande 38-åring som efter många år utomlands nu återvänt med familjen till mitt kära Helsingborg där jag är född och uppvuxen. Med 2 spralliga barn blir det inte mycket tid över till annat så mig hittar ni oftast cyklandes i skogen, på stranden där vi letar fina stenar eller gungandes i någon lekpark. Vem som har roligast; jag eller barnen förtäljer inte historien 😊. När skaparlusten faller på blir det tid framför symaskinen och tillverkning av barnkläder i alla regnbågens färger.
Vad har du gjort tidigare?
Jag har tidigare jobbat som projektledare inom bostadsutvecklingsbranschen i både Spanien och Sverige men flyttade till London för 9 år sedan och började jobba som Projektledare på Merrill DataSite. Stannade kvar på samma FinTech företag under alla år i London och tog tidigt klivet in i rollen som Training Specialist där min passion för att ”träna och coacha andra att bli bättre på sina jobb” blev verklighet. Förra sommaren fick både jag och sambon möjlighet att jobba på distans så då tog vi det stora beslutet att flytta hem till Sverige igen. Jobba hemifrån har många fördelar men för mig blev bristen på närhet till kollegor för stor och jag började leta efter nya utmaningar.
Varför valde du Cavagent och rollen Training & Customer Service?
Det finns många anledningar till att jag valde Cavagent och rollen som Training & Customer Service. Möjligheten att vara del i en liten familjär arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas och verkligen göra skillnad. Men främsta anledning var nog den skräddarsydda rollen som passar mig som handen i handsken. Den ger mig både en enorm push att utvecklas och lära nytt men även trygghet i mina tidigare erfarenheter inom utbildning av mjukvarusystem.