Personporträtt – Patrik Kullman
Kombinationen av familjeliv och en roll på fältet.
Patrik Kullman, en göteborgare med stort sport- och bilintresse som har jobbat med försäljning sedan 15 års ålder. Bor med fru och två söner strax norr om Göteborg. Patrik började på Bilvision hösten 2015 som ren fältsäljare, efter att han blivit fastanställd fick han den stora äran att axla en av våra större kundgrupper. Idag arbetar Patrik som Key Account Manager för Volvohandel och Ford.
Var är det bästa med att jobba på Bilvision som företag och vad driver dig i din roll?
Frihet under ansvar, man kan planera sin vardag och vecka själv. Vi har en tajt och sammansvetsad grupp där mina arbetskollegor känns mer som ett kompisgäng! Möjligheten att komma med egna ideér och projekt.
Det som driver och ger mig energi i min roll är att hitta lösningar som förenklar kundernas vardag.
Hur ser en vardag ut för dig?
Till vardags besöker jag kunder i hela Sverige. När jag inte sitter i bilen planerar & förbereder jag mina möten utifrån kundens behov så de blir så effektiva som möjligt.
Vad är det bästa med att jobba som säljare på fältet?
Får besöka nya platser och få en personlig relation med kunderna.
Du har en familj med 2 barn, hur gör du/ni för att få ihop familjelivet med småbarn och din roll som säljare på fältet? Och hur fungerar det att kombinera dem två?
Det krävs mycket planering och jag har turen att ha familj & vänner som ställer upp när det krisar.
Hur upplever du företagskulturen på Bilvision?
Frihet under ansvar och där nya ideér är välkomna och man får vara med och säga till om system- och försäljningsutveckling